قیمت آجر سفال 15 سانتی تهران قیمت آجر سفال 15 سانتی تهران .

قیمت آجر سفال 15 سانتی تهران

تعاریف و تکنولوژی های معماری چیست ؟

معماری ، هنر و تکنیک طراحی و ساختمان ، از مهارتهای مرتبط با ساخت و ساز متمایز است. شیوه معماری برای تحقق الزامات عملی و بیان به کار گرفته شده است ، بنابراین به اهداف مفید و زیبایی شناختی می انجامد. اگرچه این دو انتها ممکن است از هم متمایز شوند ، اما نمی توان آنها را از هم جدا کرد ، و وزن نسبی داده شده به هر یک می تواند تا حد زیادی متفاوت باشد. از آنجا که هر جامعه ای - چه بسیار توسعه یافته و یا کمتر از آن ، مستقر یا عشایری- رابطه مکانی با جهان طبیعی و جوامع دیگر دارد ، ساختارهایی که آنها تولید می کنند ، درباره محیط خود (از جمله آب و هوا و هوا) ، تاریخ ، مراسم و هنری بسیار آشکار می کنند. حساسیت و همچنین بسیاری از جنبه های زندگی روزمره.

ویژگی هایی که یک اثر معماری را از سایر سازه های ساخته شده متمایز می کند عبارتند از: (1) مناسب بودن کار برای استفاده توسط انسان به طور کلی و سازگاری آن با فعالیت های خاص انسانی ، (2) پایداری و ماندگاری در ساخت کار ، و (3) ارتباط تجربه و ایده ها از طریق فرم آن. همه این شرایط باید در معماری رعایت شود. دوم ثابت است ، در حالی که اول و سوم با توجه به عملکرد اجتماعی ساختمانها از نظر اهمیت نسبی متفاوت هستند. اگر عملکرد به ویژه مفید باشد ، مانند یک کارخانه ، ارتباط از اهمیت کمتری برخوردار است. اگر عملکرد بسیار برجسته باشد ، مانند یک مقبره یادبود ، ابزار یک نگرانی جزئی است. در برخی از ساختمانها ، مانند کلیساها و تالارهای شهر ، لوازم و ارتباطات ممکن است از اهمیت یکسانی برخوردار باشند.

مقاله حاضر در درجه اول به اشکال ، عناصر ، روشها و تئوری معماری می پردازد. برای تاریخ معماری در دوران باستان ، بخش هایی از یونان باستان و روم را در معماری غربی ببینید. و همچنین هنر و معماری آناتولی؛ هنر و معماری عرب؛ هنر و معماری مصر؛ هنر و معماری ایرانی؛ هنر و معماری بین النهرین؛ و هنر و معماری سور فلسطینی. برای معالجه بعدی معماری تاریخی و منطقه ای ، به معماری آفریقا مراجعه کنید. معماری چینی؛ معماری ژاپنی؛ معماری کره ای؛ هنر و معماری اقیانوسی؛ معماری غربی؛ هنرهای آسیای میانه؛ هنرهای اسلامی؛ هنرهای آسیای جنوبی؛ و هنرهای جنوب شرقی آسیا. برای بحث در مورد مکان معماری و نظریه معماری در قلمرو هنرها ، به زیبایی شناسی مراجعه کنید. برای اشکال مرتبط با بیان هنری ، به شهر مراجعه کنید. طراحی داخلی؛ و برنامه ریزی شهری
00:01
03:33
استفاده کنید

انواع معماری نه با توجه به نیاز نهادهای مختلف آن توسط معماران بلکه توسط جامعه تأسیس می شود. جامعه اهداف را تعیین می کند و شغل یافتن وسایل دستیابی به آنها را به معمار اختصاص می دهد. این بخش از مقاله به نوع شناسی معماری ، با نقش جامعه در تعیین انواع معماری ، و با برنامه ریزی - نقش معمار در تطبیق طرح ها با مصارف خاص و نیازهای عمومی جسمی انسان مربوط می شود.
موضوع حقایق. از حقیقت پشتیبانی کنید و همه محتوای Britannica را باز کنید.
دوره آزمایشی رایگان خود را امروز شروع کنید
SpaceNext50
معماری
فاستر و همکاران: دیوان عالی
مشاهده صفحه رسانه

افراد کلیدی

بلکریشنا دوشی
لئوناردو داوینچی
میکل آنژ
کریستوفر ورن
لوئیس سالیوان
آندره پالادیو
دوناتو برامانته
دانیل برنهام
لوکوربوزیه
رافائل

مطالب مرتبط

معماری غربی
طراحی داخلی
طراحی باغ و منظره
معماری ژاپنی
هنر و معماری مصر
برنامه ریزی شهری
معماری آفریقا
معماری کره ای
معماری سبز
هنر

انواع معماری

معماری فقط برای تحقق مشخصات فردی یا گروهی ایجاد می شود. قانون اقتصادی مانع از معماری می شود تا هنرمندان خود را در تولید آثاری که تقاضا وجود ندارد یا تنها پتانسیل دارد تقلید کند. بنابراین انواع معماری به ساختارهای اجتماعی بستگی دارد و ممکن است با توجه به نقش حامی در جامعه طبقه بندی شود. انواعی که در اینجا مورد بحث قرار می گیرد - داخلی ، مذهبی ، دولتی ، تفریحی ، رفاهی و آموزشی و تجاری و صنعتی - بیانگر ساده ترین طبقه بندی است. یک نوع شناسی علمی از معماری به تجزیه و تحلیل دقیق تر نیاز دارد.
معماری داخلی

معماری داخلی برای واحد اجتماعی تولید می شود: فرد ، خانواده یا قبیله و وابستگان آنها ، انسان و حیوان. این کار سرپناه و امنیت را برای کارکردهای اصلی بدنی زندگی و در بعضی مواقع همچنین برای فعالیتهای تجاری ، صنعتی یا کشاورزی که شامل خانواده می شود به جای جامعه فراهم می آورد. الزامات اساسی معماری داخلی ساده است: مکانی برای خواب ، تهیه غذا ، غذا ، و شاید کار؛ مکانی که دارای نور است و از آب و هوا محافظت می شود. یک اتاق منفرد با دیوارها و سقف های محکم ، یک در ، پنجره و یک کوره از ملزومات است. همه چیز لوکس است.
قوس "Vernacular"

تکرار

در بیشتر دنیای امروز ، حتی در حالی که مؤسسات در حال تغییر و تحول مداوم بوده اند ، انواع سکونتگاه های باستانی یا پیش از تاریخ مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال ، در ایالات متحده صنعتی ، انبارهایی مطابق طرحی که در اروپا در هزاره اول قبل از میلاد به کار رفته است ، ساخته می شوند. نیروهایی که تحول پویایی از سبک معماری در ساختمان عمومی ایجاد می کنند ، معمولاً در خانه و مزرعه غیرفعال هستند. زندگی اساسی افراد ممکن است با اساسی ترین تغییرات در نهادهایشان تغییر نکند. مردم می توانند بطور پیاپی برده باشند ، موضوع سلطنت باشند و شهروندان را رأی دهند بدون اینکه وسیله یا تمایل به تغییر آداب و رسوم ، فنون یا شرایط اطراف خود داشته باشند. فشار اقتصادی مهمترین عاملی است که باعث می شود افراد متوسط ​​خواسته های خود را به حدی محدود کنند که فناوری زمان خود قادر به حفظ آن باشد. اغلب آنها با تکنیک های قدیمی ساختارهای جدید می سازند زیرا آزمایش و نوآوری هزینه بیشتری از تکرار دارند. اما در فرهنگ های ثروتمند اقتصاد مجوزها و آداب و رسوم را ترغیب به معماری می کند تا از امکاناتی نظیر سرویس بهداشتی ، روشنایی و گرمایشی و همچنین مناطق جداگانه برای کارکردهای مشخص استفاده کند و این ممکن است به عنوان ضروریات در نظر گرفته شود. همین دلایل تمایل دارد که محافظه کاری خانه را با آرمان های معماری نهادی جایگزین کرده و بر عملکرد بیانی و کاربردی نیز تأکید کند.
معماری "قدرت"

با افزایش ثروت و کارکردهای بیانگر ، می توان نوع خاصی از ساختمان داخلی را تشخیص داد که شاید بتوان آن را معماری قدرت نامید. تقریباً در هر تمدنی الگوی جامعه به تعدادی از اعضای خود این قدرت را می دهد تا از منابع جامعه در ساخت منازل ، کاخ ها ، ویلا ها ، باغ ها و اماکن تفریحی خود استفاده کنند. این معدود ، که مزایای آنها معمولاً از تمایزات اقتصادی ، مذهبی یا طبقاتی ناشی می شود ، می توانند از انواع مختلفی از فعالیت های داخلی در ارتباط با مواردی که در موقعیت هایشان وجود دارد ، برخوردار شوند. اینها حتی می تواند شامل کارکردهای جمعی نیز باشد: کاخ امپراطوران فلاوی در روم باستان شامل فعالیت های دولت و سیستم قضایی می شد. کاخ ورسای ، یک شهر کاملاً به خودی خود ، نیازهای لازم و تجملات زندگی را برای چندین هزار نفر از همه طبقات فراهم کرده و مرکز دولت امپراتوری لوئیز چهاردهم بود. معماری قدرت ممکن است یک عملکرد بیانگر پیچیده نیز داشته باشد ، زیرا نماد قدرت با ظرافت یا نمایش یک مسئولیت یا یک ضرورت (و اغلب تقصیر) از قدرتمندان است. از آنجایی که این عملکرد معمولاً نه به اندازه ای برای خوشحال کردن مراجعان به نمایش می رود که موقعیت اجتماعی خود را به دیگران نشان دهد ، معماری قدرت جمعی و خانگی نیز می شود. در دموکراسی هایی مانند یونان باستان و در دنیای مدرن غربی ، این نمایش قدرت شاید بیشتر محفوظ مانده باشد ، اما هنوز هم قابل تشخیص است.
ورسای ، کاخ
ورسای ، کاخ
کاخ ورسای فرانسه.
اریک پوهره
مسکن گروهی

نوع سوم معماری داخلی به جای واحد ، گروه را در خود جای می دهد و از این رو عمومی و همچنین خصوصی است. این امر از طریق توسعه گسترده مسکن انبوه در دنیای مدرن ، که در آن افراد یا خانواده ها فضای زندگی را در چندین خانه یا واحدهای واحدی که به تعداد تولید شده اند ، می یابند. مسکن گروهی توسط فرهنگهای گوناگونی تولید می شود: توسط ایالت های عمومی برای همسان سازی استانداردهای زندگی ، توسط ستمگران برای تضمین نیروی کار مشرک و سیستم های فئودالی یا کاست برای جمع آوری اعضای یک طبقه. خانه آپارتمان به طور مستقل توسط رومیان امپراتوری باستان متناسب با شرایط شهری و هندی های آمریکایی متناسب با شرایط کشاورزی توسعه یافت. معماری گروهی ممکن است از نظر معماری قدرت نیز باشد ، به ویژه هنگامی که مقادیر زمین بیش از حد زیاد باشد تا حتی افراد ثروتمند نیز بتوانند به صورت خصوصی احداث کنند ، همانطور که در Place 17 Vosges در قرن 17th در پاریس ، جایی که عمارتهای اشرافی به طور یکنواخت در اطراف یک مربع یا در طراحی طراحی شده اند. آپارتمان های قرن 18 در شهرهای انگلیسی و اسپا. اگرچه بیشتر معماری داخلی قرن بیستم از سبک و فنون گذشته استفاده می کرد ، اما استثنائات نسبت به گذشته بسیار بیشتر و مهم تر از قبل برای توسعه معماری به شمار می روند. این امر به این دلیل است که توزیع ثروت و قدرت در مناطقی از جهان که معماری بسیار مهم است و از آنجا که دولت مدرن مسئولیت مسکن های بسیار با کیفیت را به عهده گرفته است ، گسترده است.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۴۱:۴۴ توسط:محمد رضا موضوع: نظرات (0)