قیمت آجر سفال 15 سانتی تهران قیمت آجر سفال 15 سانتی تهران .

قیمت آجر سفال 15 سانتی تهران

فلسفه آجر زرد

آجر سفال زرد چیست ؟

به گزارش سنگاج جزئیات دیگر هنوز منتشر نشده است ، لس آنجلس تایمز سال گذشته گزارش داد که برنامه های مقدماتی برای ساخت فیلم آینده ای از جادوگر شگفت انگیز اوز از L. Frank Baum ، ساخته شده است. امسال با شروع تابستان ، سریال های هری پاتر دوره خود را پشت سر می گذارند ، و چه راهی بهتر برای پر کردن شکاف از با گرفتن مجموعه کتاب های اوز باوم (این اولین بار است) ، با بازیگران شخصیت های زانی از جمله شاهزاده خانم که دستخوش تغییر جنسیت می شود و یک لژیون از بشقاب های انسانی زرق و برق دار که اندام آنها به جای دست و پا در چرخ ها قرار می گیرد؟ من با بلند شدن سلمان رشدی از فیلم نمادین و عاشقانه عاشق 1939 ، جودی گارلند یک ، بر سر متن اصلی باوم ، مخالفم. این متن - ادبی ، فلسفی و درخشان - اولویت دارد.
محبوبترین

تگزاس در حال ایجاد موج آبی در سال 2020 است. بله ، تگزاس.
ایلهان عمر قبلاً واشنگتن را تغییر می دهد
حملات ICE در بهره برداری شرکت ها یک برد بود
استدلال جهان
وظیفه فعال

علی رغم گرداب سازگاری ها ، زناشویی ها ، دراماتیزه ها ، اسپین آف ها ، تبلیغات ، پاپ آپ ها ، عکس های یادگاری و کیتچ که در طول قرن از زمان انتشار اولیه خود توسط جورج م. هیل در سال 1900 پیچیده است (با تصاویر WW Denslow) ، شاهکار اصلی زنده مانده و از مخالفان تجدید پذیرش دوباره مقاومت می کند. آیا می دانیم چرا؟ دوباره آن را خواندم و سعی کردم به یاد بیاورم که سالها پیش به عنوان کودکی که در نیویورک در حال رشد است ، چگونه صفحاتش را برای من احساس کرد ، فهمیدم که به یک لباس نامرئی احتیاج دارد تا بتواند آن فرشته را با شمشیر شعله ور کند.

این کتاب شما را فرو می ریزد و چشمان شما را به یک اتر مرموز تبدیل می کند - روی ماسه های جابجایی (به یاد بیاورید "کویر کشنده") - به قلمروهای یکپارچه ، جایی که خودتان را گم می کنید و سرگردان می شوید ، افسون می کند: "سیکلون خانه را خیلی آرام به هم ریخته بود. ... در میان کشور با زیبایی شگفت انگیز ... "" جاده شهر زمردها با قیمت آجر سفال زرد آسفالت شده است ... "" من اوز هستم ، بزرگ و وحشتناک. تو کی هستی و چرا مرا جستجو می کنی؟ »جملات جذاب مانند گام های رقص در امتداد جاده پیچ در پیچ یکدیگر را دنبال می کنند. با این حال معدود خوانندگان روی ماجراهای فریبنده ذهنی کتاب تمرکز کرده اند.

اما اول: دوروتی ، که کفشهایش ، در صفحات داستان بام ، نقره ای ، قرمز یا قرمز نیست ، در مقابل ما نه به عنوان یک عروسک ، بلکه به عنوان یک کودک باورپذیر ظاهر می شود. نقاشی های خط Denslow باعث می شود که او بیش از شش نفر نباشد. چه کسی می تواند او را بخاطر سیلی زدن بینی شیر غرش کند ، در حالی که می گوید از شر خودش بخاطر تلاش برای نیش زدن به شرمنده خجالت بکشد؟ و برای تعقیب جادوگر شرور که او را گله می زند و یکی از کفش های نقره ای خود را دزدیده است؟ و برای محکم بودن جادوگر کمتر از صلاحیت محکوم و احضار بلوفش؟ دوست ، مهربان ، مهربان ، صادق و وفادار به دوستانش ، دوروتی وقف فضیلت ارسطویی ، با قهرمانی اصیل است. برخی از مفسران وانمود می کنند که او در این راه رشد می کند ، به طوری که ، در پایان ، او می آید که خانه کسل کننده کانزاس خود را با آپولوم بپذیرد. اما باوم او را از ابتدا تا انتها یک دخترک کوچک نگه می دارد. خاله ایم در آخرین صفحه از او می پرسد که از کجا آمده است. یک ضرب المثل همه را فاش می کند: "از سرزمین اوز" ، دوروتی به شدت گفت: "

فراتر از این - فراتر از سحر و جادو ، فانتزی ، و روانی روانی - بائوم جلوه ای از معماهای روشنفکری را به صفحات خود می آورد. با ظرافت و با جذابیت بسیار زیاد ، او در اصطلاحات کودکان قلمرو هستی شناسی ، معرفت شناسی و اخلاق را مورد بررسی قرار می دهد. او در واقع به کودکان کمک می کند تا یاد بگیرند که فکر کنند. گرت متیوز ، فیلسوف ، در فلسفه و کودک خردسال ، به ویژه به قلع وودمن اشاره می کند. این شخصیت ممکن است کودکانی را که به سمت عقب انداختن اندام میخکوب می شوند ، ناراحت کند و نمی تواند از تعجب آگاه شود که اگر قطعاتشان جایگزین شود ، باز هم می توانند خودشان باشند. در همین روش ، متیوز ، پلوتارک پارادوکس باستانی کشتی اینسوس را بازگو کرد ، که هنگام نمایش در آتن ، دارای آجر سفال صفحات خود بود که وقتی یکی پس از دیگری پوسیدند ، تا زمانی که کلی کشتی تعویض شود ، پس از آن ، این سؤال پیش آمد که آیا آنچه که اکنون در معرض نمایش قرار دارد ، هنوز هم می تواند کشتی اینسوس تلقی شود یا خیر. حتی یک کودک خردسال می تواند قدرت استعاره باوم را درک کند. هنگامی که نتوانیم سریع هویت پایدار و مداوم داشته باشیم ، دلپذیر احساسات پیچیده می شویم.

دوروتی و خوانندگانش به طور مشابه از برخورد با شیر یاد می گیرند. بعد از اینکه بینی خود را سیلی زد ، وی گریه می کند (و در تصویر دنسلو ، اشک های خود را با دم خود پاک می کند) ، از او می پرسد چه چیزی او را ترسو می کند: این یک سوال فلسفی ناچیز است. شیر پاسخ می دهد که این یک رمز و راز است: او به این ترتیب متولد شد. اما وقتی قلع وودمن مداخله می کند تصور می کند ، از آنجا که قلب شیر وقتی می ترسد ، خیلی سریع می تپد ، ممکن است از یک بیماری قلبی رنج ببرد ، شیر پاسخ می دهد مراقبانه: "شاید ... اگر من قلبی نداشتم نباید ترسو می شدم. . "به راحتی می توان وزن این خط را از دست داد.
باید خوانده شود
5 روز در هفته.

بعداً در همان صحنه ، دوروتی با دیدن شیر به این نکته اشاره می کند که همه جانوران دیگر جنگل باید ترسو تر از او باشند ، زیرا آنها به او اجازه می دهند تا به راحتی آنها را بترساند.

o که ، شیر پاسخ می دهد: "آنها واقعاً هستند ... اما این باعث نمی شود من شجاع شوم." بنابراین باوم از ما می خواهد که در نظر بگیریم که آیا فضیلت ممکن است یک مسئله از استانداردهای مطلق باشد نه نسبی: ایده ای پیچیده برای یک کتاب کودک . شیر او می خواهد شجاعت خود را به قول خودش احساس کند.

به پایان داستان ، اقدامات جادوگر سؤالات جدی در حوزه اخلاق ایجاد می کند. دوروتی ، اکنون به شدت ناامید و قابل توجیه از جادوگر ظاهراً آتشین ، مانند آفتابپرست به دلیل عدم تحقق وعده های خود به او و دوستانش (حتی اگر آنها خواسته او را برآورده کرده اند و جادوگر شرور غرب را نابود کرده اند) به او می گوید او "مرد بسیار بدی است". او به او پاسخ می دهد که در واقع او مرد بسیار خوبی است اما یک جادوگر خیلی بد. این پاسخ ، همانطور که شاید فیلسوف انگلیسی ، گیلبرت رایل ، اظهار داشت ، یک اشتباه دسته بندی است. در حالی که ، دوروتی از حسن اخلاقی صحبت می کند ، جادوگر به معنای صرفاً فنی به بدی یا بی کفایتی اشاره دارد.

بعداً در داستان ، پس از اینکه بادکنک هوای گرم رشته های خود را پشت سر گذاشت و صعود کرد ، دوروتی را در اوز با توتو ترک کرد و جادوگر فراتر از ابرها از بین رفت ، دوروتی ، با وجود سرخوردگی و پشیمانی ، جادوگر را آزاد می کند و او را می آمرزد. او می گوید ، بالاخره ، او مرد خوبی بود ، حتی اگر او واقعاً جادوگر بدی بود. او این کار را با این توجیه متفکر انجام می دهد که "او تمام تلاش خود را کرده است." بنابراین ، دوروتی - کودک خردمند - کمک می کند تا با آشکارا درک این اشتباهات دسته را مرتفع کند ، در حالی که ، در اخلاق ، نیت برای داوری ما در مورد آنچه خوب است و مهم است آنچه که نیست و باید مورد توجه قرار گیرد ، در حوزه عمل ما نتایج را وزن می کنیم ، کاملاً جدا از قصد. مایل به انجام کار خوب ، همان وزن را که مایل به انجام کار خوب است ، ندارد.

مضمون فلسفی دیگری: سه دوست دوروتی ، که تقریباً از ابتدای سفرشان متوجه می شویم ، از مزایایی که از اوز می خواستند غافل هستند. با استفاده از این تصورات - مثلاً "مترسک" بی مغز "کسی است که ایده ابتکاری خرد کردن یک درخت را برای ساختن یک پل در خلیج خلیج که باید از آن عبور کند ، تصور می کند." Baum می پرسد. ما به تعمق ارزش دانش خود و خودآگاهی بپردازیم. او باعث می شود تا از اهمیت این ظرفیت ها در آموزش و پرورش و سایر حوزه های زندگی و در واقع در هر زیارت که می توان به عنوان یک ماجراجویی در امتداد جاده آجری زرد تصور کرد ، تأمل کنیم. او در اینجا ، از راه خود ، با موضوع مشهور شده توسط خطوط درخشان الیوت از چهار کوارتت ، که بیش از چهل سال بعد نوشته شده است ، رفتار می کند: "ما از اکتشافات متوقف نمی شویم / و پایان همه کاوش ما / به جایی خواهد رسید که ما شروع کردیم. / و مکان را برای اولین بار بدانید. "

تعامل مستقیم دوروتی با جادوگر شرور نیز بسیار آموزنده است. جادوگر با دیدن علامت بوسیله بوسه محافظ روی پیشانی خود ، عقب می ماند ، زیرا ، همانطور که باوم می نویسد ، قدرت نیکی از قدرت شر بیشتر است. اما ، بدون شرارت در بدجنسی خود ، جادوگر با برنامه ریزی خود ادامه می دهد و هوشمندانه نتیجه می گیرد که ، از آنجا که دوروتی نمی داند چگونه از قدرت خود استفاده کند ، یا حتی بفهمد که قدرت دارد ، هنوز هم می تواند بردگی بگیرد. بار دیگر باوم چشم های ما را به ارزش عظیم دانش خود باز می کند. این روایت دوباره و دوباره به روایات یونان باستان باز می گردد ، تصور می شود که در معبد آپولو در دلفی کتیبه شده است: "خودتان را بشناسید". و با تأکید بر این امر ، ما ارتباط صمیمی آن را با مسئله هویت و با آن درک می کنیم. ، کشتی Theusus.

مسئله شایستگی و معنای شایستگی نیز در سراسر اوز تکرار می شود. جادوگر بعد از اینکه دوستان به شهر زمرد رسیدند ، جادوگر از دوروتی سؤال می کند که چرا باید به او کمک کند ، و او با شور و هیجان جواب می دهد: "زیرا شما قوی هستید و من ضعیف هستم. زیرا شما جادوگر بزرگی هستید و من فقط یک دختر بچه ناتوان هستم. " نوزادان بدون قید و شرط دوست دارند. ما از آنها چیزی نمی پرسیم. با بزرگتر شدن ، قواعد پیروی می کنند و شایستگی سرش را می گیرد. جادوگر در پاسخ به دوروتی می گوید: "در این کشور ، هرکسی باید هرکاری را که می کند بپردازد." به همین ترتیب ، با Scarecrow ، وی تکرار می کند: "من هیچ وقت هیچ بازگشتی را عطا نمی کنم." این مصاحبه ها دقیقاً انجام می شوند نقطه میانی کتاب. آنها نقطه عطف قابل توجهی در فرایند یادگیری برجسته می کنند.

شاید خیلی امیدوار باشد که فیلمی جدید از اوز به کارگردانی سام رحیمی سعی در انتقال هر یک از این غنای فکری داشته باشد. با این وجود ، فراتر از گسترش رنگ ، اختراع و جذابیت ، شاهکار L. Frank Baum یک اثر ادبی است که کودکان را به فکر کردن ترغیب می کند. صفحات چاپ شده و پوشیده از آن و تصاویر عجیب و غریب آن در قسمتهای دیدنی و جدی از گشت و گذارهای روانی باز است.

الن هندلر اسپیتز استاد دانشگاه افتخارات دانشگاه مریلند (UMBC) است. آخرین کتاب او ، کودکان درخشان است.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۳۹:۲۶ توسط:محمد رضا موضوع: نظرات (0)